onsdag 5 januari 2011

Mr. Death Står På Ett Ben Och Brinner [Demo]

Mr. Death Står På Ett Ben Och Brinner [Demo] by markusjohansson


Fabrikerna är tysta nu
Sen du flyttade därifrån
Och på gatan vet dom ingenting om oss
Vi föddes där tillsammans
I det enda huset som var blått
Nu hörs vi inte ens på telefon

Var är han som skrev ett namn
Där bussen gick förbi
Ingen sa nått fast alla visste vem det var
Tiden sopar bort allting
Även grafitti på en plåt
Och dagarna får långsamt samma färg

Jag vet jag släppte taget om dig
Någonstans mellan spriten och förruttnelsen, som började redan då
Din rygg i trängseln på en konsert
Bandet räknar in och exploderar
Sen minns jag inget mer

Nu sitter jag på tåget hem
Till stan jag drömde om
När alla andra ville stanna kvar
I snöslasket på gården
Ser jag mina barn växa upp
Och finnarna drar ner sin persienn

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida